Vigtigt: Husk, at ordrebekræftelsen skal være vedhæftet handelsbetingelserne og fortrydelsesformularen, så kunden modtager de gældende handelsbetingelser på bestillingstidspunktet (et link til de gældende handelsbetingelser er ikke nok, da de kan være ændret i mellemtiden). Alternativt kan de sendes sammen med ordren.
Generelle oplysninger
Sirups Bar Aps
39642409
Jernbanegade 6 ST TH, 5000 Odense C
Sirupsbar@gmail.com
+4520241408
Betaling
Dankort, Visa/Dankort, VISA Electron, Mastercard/Maestro, Visa, VPay, MobilePay,
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Fragt
Vi tilbyder fragt ved køb for minimum 79 kroner, og gratis fragt ved minimum 999 kroner.
Følgende fragtmetoder tilbydes:
GLS Pakkeshop - fra 70 kr.
daoHome -99 kr. og daoShop - fra 59 kr., hhv med og uden omdeling.
Der leveres kun til Danmark eksklusiv ikke-brofaste øer.
Leveringstid:
Vi afsender pakker 2 gange ugentligt, hvorefter leveringstiden er 1-3 hverdage.
Bestillinger modtaget inden Mandag kl tolv, sendt tirsdag, og torsdag kl 12 bliver sendt dagen efter.
Bestillinger modtaget mandag og torsdag, afsendes hhv torsdag og mandag, således ikke på dagen.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Ved køb af produkter med mængderabat, som for eksempel 6 flasker ens vin, frafalder retten hvis mindst én af flaskerne har været åbnet.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til sirupsbar@gmail.com. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Bemærk at PostNord kræver vandtæt emballage ved forsendelse af fx vin.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 150 kr
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Produkter købt, hvor en vis mængde har opnået en mængderabat skal alle flaske være uåbnede og have været opbevaret forsvarligt - uden for direkte sollys og i temperaturer mellem 5 og 25 grader Celsius.
Hvis mindst én flaske, der har været en del af en mængderabat, har brudt forsegling, frafalder fortrydelsesretten.
Delvis fortrydelsesret
Vi tilbyder ikke delvis fortrydelsesret på købet.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Varen må ikke have været opbevaret i direkte sollys eller ved temperaturer under 5 grader eller over 25 grader.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Sirups Aps, Thulevej 19, 5210, Odense NV, Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Fortrydelsesret i erhvervskøb
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er der “prop” i vinen tilbyder vi selvfølgelig at tage varen retur eller ombytning. Vi kræver dog at få vinen i hænde medmindre andet aftales. En vin med “prop” vil lugte af mug og vådt pap.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Sirups Aps, Thulevej 19, 5210 Odense NV, Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontaktesirupsbar@gmail.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
